Børneskolen

Side 0

tilbage

  Side 0.

Oprettet 9/12.96 Sidst rettet 24/1.97 Hop til  Peter's hjemmeside. Peter Ole Kvint, Æblehaven 108 ST., 4000 Roskilde om Årsagen til at man har Klasse opdeling i Folkeskolen
Klik på pilene, for at bladre

tilbage

Side 0.   


Side 1

tilbage

  Side 1.

    Hvorfor opdeler man skoleeleverne, i klasser, efter alder?

    Når jeg skal forklare, hvorfor den danske folkeskolen er opdelt i alders-klasser, så må jeg gå til etnologien: Læren om fremmede kulturer og folkeslag.
    Det er sådan at man lidt groft kan skelne imellem tre grupper kulturer, de meget krigeriske og de meget fredelige folkeslag og alle dem, som ligger der i mellem.
    Hos meget fredelige folkeslag, så tager forældrene sig ikke af børnenes opdragelse thi de støre børn tager sig af de mindre børn og de ældre børn løser og stopper alle konflikter, imellem børnene, øjeblikkeligt.

tilbage

Side 1.  

Næste:


Side 2

tilbage

  Side 2.

    Børnene leger voksne og lære derved at løse alle de voksnes konflikter på en fredelige og konstruktiv måde.
    Dette samfund kvæler alt aggression med hjælp af selvdisciplin.
    Børnene lærer at styre sig selv og hinanden ved at de små efterligner de stores adfærd og ved at de små kopier de stores normer.
    Stammens kultur er børnenes børnekultur plus en mundtlig overlevering fra de gamle til børnebørn.
    Sproget er ordrigt, poetisk.

    Kvinderne er ikke ligestillet i et meget fredeligt samfund da alt er skarpt kønsrolle opdelt,  for at forebygge konflikter imellem mand og kone.

tilbage

Side 2.  


Side 3

tilbage

  Side 3.

    Mændene betragter sig som hersker over kvinderne og konerne betragter mændene, som børn.
    Nogle børn, der kræver en manipulerede omsorg.
    Hos ekstremt krigeriske folk så fjernes drengene tidligt fra søskende, mor og far og deres moral og selvværd nedbrydes, så hæren kan opbygge dem igen, på en ny måde, drengene adskillelse i 'skoleklasser' af jævnaldrende, under ledelse af en ældre brutal kriger.
    Sproget består af bande ord, som danner en- to-stavelse e sætninger.
    Noget i stil med "fuk" = positivt, jeg kan lide dig, "shit" = negativt, noget dårligt "love" = jeg vil bolde dig, "djunk" = mad.

tilbage

Side 3.  


Side 4

tilbage

  Side 4.

    Det er vigtigt at ingen drenge i 'skoleklassen' er har kontakt med børnehavebørn' for ellers kan udvikle en blød faderlig adfærd.
    Det er vigtigt at ingen drenge, i 'skoleklassen' er så meget stærkere end de andre, at den stærke drenge kan give omsorg og trøste de andre drenge; for så bliver drengene ikke hærdet nok.
    Det er vigtig at hver dreng bliver til en kriger som er så rå følelsesmæssigt afstumpet at han kan dræbe et andet menneske uden at hans følelser bliver påvirket.
    Hvis du tøver, med at kæmpe vider efter at have dræbt en fjende så bliver du selv dræbt.
    Et sådan samfund undertrykker alle følelser, undtagen den ubehagelige kærlighed, som heder sadisme.

tilbage

Side 4.  


Side 5

tilbage

  Side 5.

    "Den man tugter, elsker man" siger et gammelt dansk ordsprog.
    Angsten for at miste det eneste selvværd de har, de andre børns accept får børnene til at kæmpe, dræbe og dø, på herskerens bud.
    Det er bedre at dø, end at mindste den sidste kærlighed, de andre børns respekt.
    "Blod og ære" sagde nazisterne og sådan siger rokkerne i dag.
    "Blod"betyder at man kæmpe til, at man bliver såret eller dør "Ære"at de andres respekt for en er vigtigere end livet.
    I et kriger-samfund er kvinder ikke mennesker, kvinder har ingen følelser kvinder er kun af værdi fordi de føder nye krigere.

tilbage

Side 5.  


.


Side 6

tilbage

  Side 6.

    Folkeskolens aldersklasse-deling høre hjemme i fortiden i en hel anden krigerisk og voldelig mands verden hvor den vigtigste uddannelse var at blive underkuet, at lære underkastelses disciplin.
    Den enevældige konge skulle have trofaste og lydige undersåtter (læs: Tyrannen skulle have nogen slaver, som det var nemt at tyranniser).
    Der er i dag, i folkeskolen et alvorligt misforhold imellem undervisningens indhold og aldersklasse-delingen.

tilbage

Side 6.  


forsættes her - på næste side

Tilbage til begyndelse af artiklen

tilbage til Folkeskolen's indholdsfortegnelse
Hop til  Peter's hjemmeside.
Skriv til Peter Ole Kvint, Æblehaven 108 ST., 4000 Roskilde

Opdateret d.rettet d. 28.1.2003